top of page

Mesafeli Satış SözleÅŸmesi

Madde 1- Taraflar
1.1. Satıcı
 
Adı :
Adres : 
Telefon :
Email :
1.2. Alıcı
Adı – soyadı/TC.No
Adresi 
Telefon
E-mail 
Madde 2- Konu
Ä°ÅŸbu mesafeli satış sözleÅŸmesi nin konusu, ALICI’nın SATICI’ya
ait  internet sitesinden elektronik ortamda sipariÅŸini yaptığı aÅŸağıda
nitelikleri ve satış ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin
Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli SözleÅŸmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereÄŸince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
Alıcı, satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diÄŸer eriÅŸim bilgileri , satışa konu malın temel
nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat koÅŸulları ve masrafları vs. satışa
konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve "cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı ,
ÅŸikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık , anlaşılır ve internet ortamına
uygun ÅŸekilde satıcı tarafından bilgilendirildiÄŸini , bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiÄŸini ve
sonrasında mal sipariÅŸ verdiÄŸini is bu sözleÅŸme hükümlerince kabul ve beyan eder.
sitesinde yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından verilen sipariÅŸ
üzerine düzenlenen fatura is bu sözleÅŸmenin ayrılmaz parçalarıdır.
Madde 3- SözleÅŸme Konusu Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri
Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, satış bedeli, ödeme ÅŸekli,
teslim alacak kiÅŸi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aÅŸağıda belirtildiÄŸi gibidir. Fatura
edilecek kiÅŸi ile sözleÅŸmeyi yapan kiÅŸi aynı olmak zorundadır. AÅŸağıda yer alan bilgiler doÄŸru ve
eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak zararları
tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluÅŸabilecek her türlü sorumluluÄŸu alıcı
kabul eder.
SATICI gerekli gördüÄŸü durumlarda, ALICI’nın vermiÅŸ olduÄŸu bilgiler gerçekle örtüÅŸmediÄŸinde, sipariÅŸi
durdurma hakkını saklı tutar. SATICI sipariÅŸte sorun tespit ettiÄŸi durumlarda ALICI’nın vermiÅŸ olduÄŸu
telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ya ulaÅŸamadığı takdirde sipariÅŸin yürürlüÄŸe koyulmasını
15 (OnbeÅŸ) gün süreyle dondurur. ALICI’nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletiÅŸime
geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’dan herhangi bir cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın
da zarar görmemesi için sipariÅŸi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler 
Adı , kodu : ; … adet
Toplam Satış Bedeli : …. -TL
Ödeme Åžekli : Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT)
Teslim Edilecek KiÅŸi :
Telefon numarası :
Teslim Edilecek Adres :
Fatura Edilecek KiÅŸi/Kurum :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Vergi Sicil Numarası :

Kargo Ücreti : … -TL
Madde 4- SözleÅŸme Tarihi ve Mücbir Nedenler
SözleÅŸme tarihi, alıcı tarafından sipariÅŸin verildiÄŸi tarih olan ../../…. tarihidir. 
SözleÅŸmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında
geliÅŸen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleÅŸme ile yüklendikleri borç ve
sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine
getirmelerini olanaksızlaÅŸtıran durumlar, mücbir sebep (DoÄŸal afet, savaÅŸ, terör, ayaklanma, deÄŸiÅŸen
mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletiÅŸim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.)
olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep ÅŸahsında gerçekleÅŸen taraf, diÄŸer tarafa durumu derhal ve yazılı
olarak bildirecektir. 
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir
sorumlulukları doÄŸmayacaktır. Ä°ÅŸbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle devam ederse,
taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
Madde 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli SözleÅŸmelere Dair
Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleÅŸmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz
yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kiÅŸiler alışveriÅŸ yapamaz. Satıcı,
alıcının sözleÅŸmede belirttiÄŸi yaşının doÄŸru olduÄŸunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış
yazmasından dolayı satıcıya hiçbir ÅŸekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.2. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından   sorumlu
değildir. Buna istinaden satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet
sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu
deÄŸildir. Sistem hatalarına dayalı olarak alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz. 
5.3.  dan kredi kartı (Visa, MasterCard , vs. ) ya da banka havalesi ile
alışveriÅŸ yapılabilir. SipariÅŸ tarihinden itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan sipariÅŸler iptal edilir.
Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın
yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka hesaplarına ulaÅŸtığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da
posta çeki gibi müÅŸteri hizmetleri ile görüÅŸülmeden gerçekleÅŸtirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
Madde 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. Alıcı, sözleÅŸmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi
kabul ve taahhüt eder.
6.2. Alıcı, sipariÅŸ vermekle birlikte iÅŸ sözleÅŸme hükümlerini kabul etmiÅŸ sayıldığını ve sözleÅŸmede
belirtilen ödeme ÅŸekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3. Alıcı,/  internet sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres, telefon
ve diÄŸer eriÅŸim bilgileri , satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı ,
ödeme sekli, teslimat koÅŸulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve "cayma”
hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı , şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi
makamlar vs. konusunda açık , anlaşılır ve internet ortamına uygun ÅŸekilde bilgi sahibi olduÄŸunu bu ön
bilgileri elektronik ortamda teyit ettiÄŸini kabul ve beyan eder. 
6.4. Bir önceki maddeye baÄŸlı olarak Alıcı, ürün sipariÅŸ ve ödeme koÅŸullarının, ürün kullanım
talimatlarının , olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların
olduÄŸu /  sipariÅŸ/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi
olduÄŸunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiÄŸini beyan eder.
6.5. Alıcı, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına
zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 7- SipariÅŸ/Ödeme Prosedürü
SipariÅŸ: 
AlışveriÅŸ sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli iÅŸlemlerde toplam taksit tutarları) alıcı
tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden iÅŸleme alınır. Bu nedenle
sipariÅŸler, sevk edilmeden 
önce müÅŸteriye sipariÅŸ onay maili gönderilir. SipariÅŸ Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya
sözleÅŸmede belirttiÄŸi telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir.
Gerekirse alıcıdan bankası ile görüÅŸmesi istenebilir. SipariÅŸlerin iÅŸleme alınma zamanı, sipariÅŸin
verildiÄŸi an deÄŸil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’ nin) satıcı
hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.

Ä°stisnai olarak haklı bir nedenle sözleÅŸme konusu malın tedarik edilemeyeceÄŸinin anlaşılması ve/veya
stok problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir ÅŸekilde bilgilendirilip onay
vermesi durumunda alıcıya eÅŸit kalitede ve fiyatta baÅŸka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve
seçimi doÄŸrultusunda ; yeni baÅŸka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel
diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
SözleÅŸme konusu malın teslim yükümlülüÄŸünün yerine getirilmesinin imkânsızlaÅŸtığı hâllerde alıcı bu
durumdan haberdar edilerek ödemiÅŸ olduÄŸu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü
belge en geç on gün içinde kendisine iade edilerek sözleÅŸme iptal edilir. Böyle bir durumda alıcının
satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır. 
Ödeme: 
/  ‘da, internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen
alıcılara nakit havale ile sipariÅŸ imkanları sunulmuÅŸtur. Havale ile ödemede alıcı kendisine en uygun
bankayı seçip havalesini yapabilir. EÄŸer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır.
Havale ve/veya EFT yaparken "Gönderen Bilgilerinin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariÅŸ
numarasının yazılması gereklidir. 
Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir ÅŸekilde
yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans
kuruluÅŸun ürün bedelini Satıcı’ ya ödememesi halinde, Alıcı’nın kendisine teslim edilmiÅŸ ürünü 10 gün
içinde Satıcı ’ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye giderleri Alıcı’ya aittir.
Alıcı kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiÅŸ ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili
bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceÄŸini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereÄŸince faiz ve
temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki "Kredi Kartı SözleÅŸmesi” kapsamında
uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
SipariÅŸ onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler satıcının anlaÅŸmalı olduÄŸu kargo Åžirketine
verilir.
Teslimat: 
Ürün/ürünler satıcının anlaÅŸmalı olduÄŸu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi,
SipariÅŸ onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleÅŸmenin kurulmasından itibaren 30 gündür. Alıcıya
önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koÅŸuluyla bu süre en fazla on gün
uzatılabilir. 
Ürünler, Kargo ÅŸirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Åžirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik
olduÄŸu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doÄŸal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma
olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan
başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul
etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra
kargo bedellerinden satıcı sorumlu deÄŸildir. Belirtilen günler içeriÄŸinde ürün/ürünler müÅŸteriye
ulaÅŸmadıysa teslimat problemleri müÅŸteri hizmetlerine https://www.diemshome.com/  e-mail adresi
kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüÅŸ paket durumunda; Zarar görmüÅŸ paketler teslim alınmayarak Kargo Åžirketi yetkilisine
tutanak tutturulmalıdır. EÄŸer Kargo Åžirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüÅŸünde ise, paketin
orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiÄŸini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit
edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin
görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiÅŸ olur. Paket kabul edilmemiÅŸ ve tutanak tutulmuÅŸ ise, durum,
tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı MüÅŸteri Hizmetlerine bildirilmelidir. 
Madde 9- Ürün Ä°ade ve Cayma Hakkına Ä°liÅŸkin Prosedürü
Ürün Ä°ade:
Alıcı malı teslim aldıktan sonra 14 (on dört) gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve
cezai ÅŸart ödemeksizin sözleÅŸmeden cayma hakkına sahiptir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliÄŸi
uyarınca iade iÅŸlemlerinin yapılabilmesi için alıcının mal ile birlikte teslim edilen satıcıya ait 2 adet
faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz ve doÄŸru ÅŸekilde doldurduktan sonra imzalayarak bir
nüshasını ürün ile birlikte satıcıya göndermesi diÄŸer nüshasını da uhdesinde tutması gerekmektedir.
Cayma hakkı süresi alıcıya malın teslim edildiÄŸi günden itibaren baÅŸlar. Ä°ade edilen ürün veya
ürünlerin geri gönderim bedeli satıcı tarafından karşılanmaktadır.
Alıcının istekleri ve/veya açıkça onun kiÅŸisel ihtiyaçları doÄŸrultusunda hazırlanan ve tasarlanan
mallar için cayma hakkı söz konusu deÄŸildir.

Alıcının cayma hakkını kullanması halinde satıcı, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte
kendisine ulaÅŸmasından itibaren en geç on gün içerisinde almış olduÄŸu toplam bedeli ve varsa
tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeden iade edecektir.
Teslim alınmış olan malın deÄŸerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma
hakkının kullanılmasına engel deÄŸildir. Ancak deÄŸer azalması veya iadenin imkânsızlaÅŸması
tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın deÄŸerini veya deÄŸerindeki azalmayı tazmin
etmesi gerekir. 
Sehven alınan her ürün için de genel iade süresi 14 (on dört ) gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı
açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiÅŸ vesaire ÅŸekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. Ä°ade, orijinal
ambalaj ile yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma,
kullanılma ve sair durumlar tespit edildiÄŸi hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiÄŸi andaki hali ile iade
edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez. 
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müÅŸteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak
gönderilme bilgisi, satıcı tarafından müÅŸteriye iletilir. Bu görüÅŸmeden sonra ürün iade ile ilgili bilgileri
içeren fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı yapan Kargo ÅŸirketi kanalıyla satıcıya ulaÅŸtırmalıdır.
Satıcıya ulaÅŸan iade ürün iÅŸ bu sözleÅŸmede belirtilen koÅŸulları saÄŸladığı takdirde iade olarak kabul
edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz.
Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır. 
AlışveriÅŸ kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü ÅŸu ÅŸekilde
uygulanacaktır: Alıcı ürünü kaç taksit ile satın alma talebini iletmiÅŸ ise, Banka alıcıya geri ödemesini
taksitle yapmaktadır. Satıcı, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka
poslarından yapılan taksitli harcamaların alıcının kredi kartına iadesi durumunda konuya müdahil
tarafların maÄŸdur duruma düÅŸmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf
hesaplarına Banka tarafından aktarılır. Alıcının satış iptaline kadar ödemiÅŸ olduÄŸu taksit tutarları, eÄŸer
iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1(bir) iade yansıyacak ve alıcı iade
öncesinde ödemiÅŸ olduÄŸu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiÅŸ olduÄŸu
taksit sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düÅŸmüÅŸ olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, Banka ile yapmış olduÄŸu sözleÅŸme gereÄŸi
alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye iÅŸyeri yani satıcı, bir iade iÅŸlemi söz konusu olduÄŸunda ilgili
yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye iÅŸyeri yani satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya
mahsuben ödemekle yükümlü olduÄŸundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereÄŸince alıcıya
nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, alıcının Bankaya bedeli tek seferde
ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereÄŸince yapılacaktır.
Madde 10-Garanti
Kullanma talimatına uygun ÅŸekilde kullanılan ve temizliÄŸi yapılan ürünler her türlü üretim hatasına karşı
aÅŸağıda belirtilen ÅŸartlar dahilinde 2 yıl garantilidir:  Satıcının garanti sorumluluÄŸu yalnızca 4077 sayılı
kanun kapsamına giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki iÅŸler için Türk Ticaret Kanununu
hükümleri geçerli olacaktır.
Madde 11- Gizlilik
Alıcı tarafından iÅŸ bu sözleÅŸmede belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile satıcıya bildirdiÄŸi
bilgiler satıcı tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır.
Satıcı bu bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluÄŸun mevcudiyeti çerçevesinde açıklayabilecektir.
AraÅŸtırma ehliyeti belgelenmiÅŸ her türlü adli soruÅŸturma dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi
elinde bulunduruyorsa ilgili makama saÄŸlayabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili
bankalara güvenli bir ÅŸekilde iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve provizyon sonrası sistemden
silinir.
Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından standart ürün
teslim ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler
hakkında bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya onayı sonrasında gönderilebilir. 
Madde 12- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
Ä°ÅŸbu sözleÅŸmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuÅŸmazlık halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca
her yıl Aralık ayında ilan edilen deÄŸere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile Alıcı’nın veya Satıcı’nın
yerleÅŸim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
SipariÅŸin gerçekleÅŸmesi durumunda Alıcı iÅŸbu sözleÅŸmenin tüm koÅŸullarını kabul etmiÅŸ sayılır. …/…/…

Contact
bottom of page